راسخي لنگرودي

ساخت وبلاگ
یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۳۹۶چند پرسش فلسفي در باب فضاهاي مجازياحمد راسخي لنگرودي - بخش اول فضا‌هاي مجازي در سالهاي اخير با بهره‌مندي از جذابيت‌هاي چندرسانه‌اي و به منزله تعيين‌كننده و تنظيم‌كنندة روابط و مناسبات جديد، توجه جمع كثيري از جامعه، خاصه جوانان را به خود معطوف داشته است. كمتر افرادي را اين روزها مي‌توان سراغ گرفت كه ساعات زيادي از اوقات شبانه‌روز خود را مصروف پرسه‌زدن و گشت‌زني در شبكه‌هاي مجازي نكنند. نفوذ شبكه‌هاي مجازي به گونه‌اي است كه نمي‌توان زندگي بدون آن را براي نسل امروز تصور كرد و اين نسل را از آن جدا نمود؛ تا آنجا كه مي‌توان امروزه از آن نه به عنوان يك سرگرمي، كه به منزله «پيوست زندگي» ياد كرد. پيوست زندگي كه به كام كاربران فوق‌العاده شيرين و دلچسب مي‌آيد، اما ممكن است در اصل، ريشه در واقعيتي تلخ و زيانبار داشته باشد.اين پديده اگرچه تصويري مجازي از خود بروز داده است و بدين‌سان «فضاي مجازي» نيز ناميده مي‌شود، اما در اصل، در مقايسه با واقعيت‌هاي اجتماعي ديگر ‌چنان واقعي‌تر و از واقعيتي فراگيرتر برخوردار است كه نمي‌توان ناديده‌اش گرفت و بدين سبب نيز آن را از منظر علمي و فلسفي به پرسش و تحليل نكشاند. شايد بتوان ساير واقعيت‌ها را موقتاً و در شرايطي ناديده انگاشت و در حوزه نظر خود قرار نداد، اما دست‌كم اين واقعيت مدرن را نمي‌توان در ذيل موضوعات تحقيقي خود نگنجاند و راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 240 تاريخ : چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت: 1:03

دوشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۹۶چند پرسش فلسفي در باب فضاهاي مجازياحمد راسخي لنگرودي - بخش دومولعي كه جوان امروز در غوطه‌ور شدن در فضاهاي مجازي از خود نشان مي‌دهد، بيانگر همين معناست. چنين فرد تكنيك‌زده‌اي بنابر نظر مك لوهان دچار «توهم نارسيسي» است. آري فرد تكنيك‌زده متوهم به توهم نارسيسي است. اسطوره يوناني نارسيس، مستقيما با انساني ارتباط دارد كه امروزه در برابر وسايل ارتباطي قرار دارد. «نارسيس به معناي توهم‌زدگي، نام جواني است كه تصوير خودش را در آب مي‌بيند و آن را به جاي فرد ديگري مي‌گيرد. گسترش و تداوم وجودي نارسيس كه در آب منعكس شده است تا آنجا بر ادراك او اثر مي‌گذارد كه نارسيس بنده و شيفته تصويرش در آب مي‌شود»1 و در يك حركت هيجاني درون آب مي‌افتد و غرق مي‌شود. آري، انسان شبكه‌زدة امروز قرباني يك توهم است؛ آنهم توهم نارسيسي و خود نمي‌داند. سطح خواندني‌ها در فضاهاي مجازيواقعيت اين است كه اين شبكه‌ها اگرچه در ظاهر راه به حوزه ارتباط و آگاهي و به اشتراك گذاشتن افكار و علاقه‌مندي‌هاي انسان گشوده‌اند، اما در باطن و برخلاف انتظار، غالباً نحوه استفاده از آنها به گونه‌اي است كه به علت جذابيت‌هاي زياد و كشش‌هاي همه‌جانبه، كار شگرفي در جهت افزايش فكر و آگاهي انسان نمي‌كنند. معرفتي درخور انتظار آدمي نمي‌افزايند؛ به‌ويژه آنكه در امر آگاهي و فراگيري، انسان را به‌تدريج موجودي قانع و بي‌توقع ب راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 218 تاريخ : چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت: 1:03

یکشنبه بیست و دوم بهمن ۱۳۹۶چند پرسش فلسفي در باب فضاهاي مجازياحمد راسخي لنگرودي - بخش سوم و پاياني  سرگرمي و اعتيادآنچه جوانان را به توسل به چنين شبكه‌هايي وامي‌دارد، نفس ارتباط است، آن هم ارتباطي از نوع مجازي و از جنس سرگرمي‌ها و دلمشغولي‌هاي روزمره، و نه حقيقي و از جنس دانش‌اندوزي و معرفت‌جويي‌. مي‌توان گفت سرگرمي‌هايي آميخته از تصاوير كه بعضا در ذيلش تك سطري نشانده‌اند و عباراتي غيرتوليدي و وام گرفته از اين و آن در قالب پست‌ها، استيكرها و استاتوس‌هاي غيرمفيد كه بيشتر به كار تفرج و سرگرمي‌هاي جواني مي‌آيد. بگذريم از اينكه همين تصاوير و تك‌عبارات غيرتوليدي، در پاره‌اي موارد آدمي را غرق در دنياي سرگرمي‌هاي ناشايست‌ها و توهم نارسيسي هم مي‌كند كه در سنين جواني سراسر مهلك و اعتيادآور است.ابتلاي جوانان به شبكه‌هاي مجازي و محيط‌هاي سايبري دارد اين روزها به نوعي اعتياد خانمانسوز و مخرب تبديل مي‌شود؛ اعتيادي كه اعتزال و گوشه‌نشيني كاربران را در جمعهاي اجتماعي و خانوادگي به همراه دارد و نتيجتا شوق زيستن و تعامل را در حوزه اجتماع از آنان مي‌ستاند. شعاع محبت و مهرورزي را در حلقه خانوادگي مي‌كاهد و موجب كاهش ميزان مصاحبت و گفتگو در جمع خانواده و اطرافيان مي‌شود. تاسف‌آورتر اينكه در ميان خانواده‌هاي شاكي هيچ راهي براي مقابله با اين بليه مخرب ديده نمي‌شود. تنها شكوه و شكايت است كه اند راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت: 1:03

سفر چيست و حضر كدام؟!احمد راسخي لنگروديگاه كه دلم مي‌گيرد هوس سفر مي‌كنم؛ چه آنكه درازناكي حضر قلبم را سخت مي‌فشرد؛ نفس كم مي‌آورم. ديواره حضر هرگاه بلندا مي‌گيرد فضاي حضور را بر من تنگ مي‌دارد. در چنين حالتي جسم و جانم تنگنا مي‌گيرد؛ چندان كه نتوانم خود را بيابم و بيآزمايم.   راستي را! سفر چيست و حضر كدام؟! هوس سفر چه وقت آدمي را دست مي‌دهد و حضر در كدامين ايستگاه ديگر خسته‌كننده مي‌آيد؟ چگونه مي‌توان حضور را در درازناكي حضر به زيبايي تجربه كرد؟ به گمانم اين تجربه هيچگاه دست نمي‌دهد. حضور در رفتن و مسافرشدن است، و نه ماندن و اسير آب راكد بركه ‌شدن! به قول مولانا:       اي نشسته تو در اين خانه پر نقش و خيال             خيز از اين خانه برو رخت ببر هيچ مگو   در حضر همه نگاه‌ها معطوف به امر نزيك است؛ اين از كمي است. در چارديواري حضر چشم‌ها هم تنبل مي‌شوند؛ ياراي دورتر ديدن را ندارند! اصلا آدمي در حضر تنگ‌چشمي مي‌گيرد. واژگان ادبي به گل مي‌نشيند. قدرت تحمل يكديگر پايين مي‌آيد و پشت هم‌گويي و پشت هم‌اندازي شيوه رايج آدميان مي‌شود.   در حضر سقف ديدني‌ها و گفتني‌ها كوتاه است؛ به اشاره‌اي فراچنگ مي‌آيد. گام‌ها به تناسب محدوده جغرافيايي كوتاه و كوتاهتر مي‌شوند. در حضر سطره راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 195 تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 ساعت: 22:56

يك متن در حاشيه كلان‌شهر ديدار با محمدعلي موحد- زمستان 1393احمد راسخي لنگروديشمال شرقي كلان‌شهر تهران را كه عبور مي‌كني پس از گذر از اولين سينه‌كش كوه‌ لواسانات، كوچه پس‌كوچه‌هايي را مي‌بيني كه سبكي مدرن از شهرسازي را به تصوير مي‌كشند. آبادي كه در چهره شهر مي‌توان ديد. كوچه پس‌كوچه‌هايي كه روزگاراني نه چندان دور هيچگاه بويي از مدرنيسم نمي‌داد؛ هر گوشه‌اي از خاكش باغي از گيلاس و آلبالو را به نمايش مي‌نهاد كه به فصلش چشم‌نواز رهگذران مي‌شد. امروزه اما در اين آبادي شهرنما خانه‌هايي خودنمايي مي‌كنند كه در پاره‌اي سردرش چونان سردر موزه‌هاست؛ سردرهايي بلند و پهن كه در يك نظر چشم‌ها را مي‌نوازد.     نيم‌روز زمستان 1393 شوق ديدار از نام‌آور عرصه قلم در صنعت نفت مرا به يكي از آن خانه‌ها ‌كشاند؛ خانه محمدعلي موحد محقق و اديب برجسته صنعت نفت. خانه و صاحب خانه از چشم‌نوازي چيزي كم نداشت. بيشتر، اين صاحب خانه بود كه چونان متني سرشار از علم و ادب در حاشيه كلان‌شهر چشم‌هاي عاشقان را مي‌نواخت.   ديدار از اين گنجينه به اتفاق دو تن از دوستان دانشور و روزنامه‌نگارم؛ آقايان علي دهباشي و سيروس علي‌نژاد انجام گرفت. هنگام ورود ما، استاد در گوشه‌اي از كتابخانه شخصي خود مشغول وارسي اسناد تاريخي نفت بود. اين اسناد به دوره كنسرسيوم بازمي‌گشت. سيروس علي‌نژاد اشاره كرد اسناد نفت را برا راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 236 تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 ساعت: 22:56

حوادث در پنجه شايعاتاحمد راسخي لنگرودياين روزها در داخل كشور هر جا اتفاق رقت‌بار و حادثه تأسف‌برانگيزي مي‌افتد، در اذهان دسته‌اي از افراد سر از توهم توطئه باز مي‌كند! وقتي نفت‌كشي در درياي چين دچار حادثه مي‌شود و يا قطاري از ريل خارج مي‌شود؛ وقتي زلزله‌اي در استان كرمانشاه عده‌اي از هموطنان را زير آوار مي‌برد و يا گسلي در اطراف تهران فعال مي‌گردد؛ وقتي آلودگي هوا كلان‌شهرها را فرامي‌گيرد و در زمستان خبري از برف و باران نمي‌شود؛ وقتي ساختماني در حريق مي‌سوزد و فرومي‌ريزد و چندين نمونه ديگر از اين دست حوادث كه در گوشه و كنار كشور رخ مي‌دهد، شبكه‌هاي مجازي و افكار از كثرت شايعات و تحليل‌هاي بدبينانه پر مي‌شود: «برنامه‌ريزي شده است»، «دستهايي پشت پرده است»، «از قدرت‌هاي خارجي آب مي‌خورد» و...!به راستي چرا اين روزها بازار شايعات داغ است و چون نقل و نبات نوك زبان‌ها مي‌چرخد و به‌راحتي در اينجا و آنجا خريدار پيدا مي‌كند؟ و اصلا چرا اين روزها عده‌اي مي‌كوشند تمامي حوادث و رويدادهاي تلخ را با عينك بدبيني تحليل و تفسير كنند؟ عده‌اي هم اگرچه در تحليل وقايع، عاري از عينك بدبيني‌اند، اما در برابر كثرت شايعة شايعه‌پراكنان كم مي‌آورند و نهايتا ناخواسته تسليم آن مي‌شوند.متاسفانه در روزهاي اخير گاه نوع شايعات و تحليل‌هاي توهم‌زا فراتر از حد معمول نيز مي‌رود؛ در پاره‌اي موارد آن‌چنان كودكانه و سطح پ راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 177 تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 ساعت: 22:56

ترجمه يا تاليف!؟ احمد راسخي لنگرودي اينروزها صنعت نشر را كتاب‌هاي ترجمه پُر كرده است. كمتر آثار تاليفي را مي‌توان يافت كه از سوي دست‌اندركاران حوزه نشر مورد استقبال قرار گيرد و يا در ويترين پرزرق و برق كتابفروشي‌ها چشمك‌زن رهگذران گردد. با كمال تاسف بايد گفت براي چاپ كتاب، نخستين پرسشي كه از پديدآورندگان آثار توسط ناشران مي‌شود اين است كه «اين اثر ترجمه است يا تاليف؟!» طرفه اينكه اگر ترجمه باشد س راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : ترجمه,تاليف؟, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 184 تاريخ : جمعه 3 شهريور 1396 ساعت: 20:37

سفر به هند (بخش چهارم و پاياني) احمد راسخي لنگرودي شهر آگرا ساعت 30/9 بار و بنه را بسته راهي سومين شهر يعني «آگرا» مي‌شويم. از جيپور تا آگرا 220 كيلومتر راه است و جاده به صورت اتوبان. توقف‌هاي هرازگاهي را مستثني كنيم قريب 5 ساعتي تا مقصد راه داريم. در مسير در یک رستوران بین راهی توقف مي‌كنيم. نسبتا تميز و شيك است؛ همراه با سرویس‌ بهداشتی قابل قبول.    در حاشيه شهر معبدي است هندو. موسوم به «لكشمي». تماما از سنگ مرمر ساخته شده است و بسيار زيبا. كفش‌ها را در ورودي معبد از پا درآورده، داخل كيسه مي‌كنيم. تصويربرداري از داخل معبد ممنوع است. در داخل معبد آيين هندو اجرا مي‌شود. سه هندو با لباس‌هاي مخص راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : سفر,هند,بخش,چهارم,پاياني, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 213 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31

آنجا كه پرسشي نيست! احمد راسخي لنگرودي پرسيدن از ويژگي‌هاي آدمي است. تنها انسان است كه مي‌پرسد و پرسش‌هاي خو د را پيوسته دنبال مي‌كند. آدمي از رهگذر پرسش است كه مي‌انديشد و متقابلا در انديشيدن است كه پرسش زاده مي‌شود. انديشه و پرسش دو روي يك سكه‌اند. هر انساني در هر طبقه و صنفي رابطه‌اي با پرسش را داراست. بدون پرسش عقل كارآيي لازم را ندارد. در سطح نازل فرومي‌غلتد. در كشف علل و اسباب اتفاقات درمي‌ماند. راهي به حقيقت نمي‌گشايد. گذر از سطح موجودات و عزيمت به عمق و ژرفاي امور هميشه با پرسش و داشتن نگاهي‌ پرسشگر امكان‌پذير است. ساحت عقل با تكرار و عادت چندان دمساز نيست. در مفاهيم مانوس هم مي‌كوشد راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : آنجا,پرسشي,نيست, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 206 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31

 مرداني از جنس وفا احمد راسخي لنگرودي  احساس وظيفه ريشه در هستي آدمي دارد. اقتضاي هستي آدمي، احساس مسئوليت و وظيفه‌شناسي است. هستي انسان را نمي‌توان از وظيفه جدا كرد و بر اين اساس آدمي را فاقد وظيفه به شمار آورد. در قلمرو اجتماعي هر انساني وظيفه‌اي دارد كه خود را موظف به انجام آن مي‌داند. وظيفه در اين معنا وقتي جامه كامل به خود مي‌پوشد كه «من» ارتباطي با «ديگري» برقرار سازد. از اينرو وظيفه عهدي است كه انسان با «ديگري» مي‌بندد. عهد بستن به معناي قبول اين مسئوليت است كه براي «ديگري» چيزي باشم و نقشي درخور و بايسته را در رابطه با ديگري ايفاء نمايم. بدون «ديگري» وظيفه «من» مفهوم واقعي خود را از د راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : مرداني,جنس,وفا, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 145 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31

نوروزم چگونه گذشت ‌احمد راسخي لنگرودي ... قصد سفر نداشتم. مي‌خواستم در خانه بمانم تا چيزي بنويسم؛ مثلا در احوالات جناب «سارتر» در ايران. اصرار خانم بر من غالب شد. مثل هر ساله روانه انزلي شديم. براي نخستين بار بين راه رفتيم قزوين و به قصد ديدن آثار تاريخي يكراست سر از مركز شهر درآورديم. مجموعه كاروانسراهايي را ديديم و همه به تازگي ساخته و پرداخته شده. از غايت زيبايي چشم و چارمان درآمد. حريص نگاهش شده بوديم. تاريخش مي‌كشيد به عهد قجر. يك حمام ديديم موزه بود. آنهم قجري بود. خزينه‌اش آنقدر فخر به امروزيان مي‌فروخت كه ترا مي‌گرفت! از زوايايش بوي نا مي‌داد. در جاي جاي اين حمام مجسمه‌هايي را تعبيه ك راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : نوروزم,چگونه,گذشت, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 159 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31

دوشنبه بیست و هشتم فروردین ۱۳۹۶ سارتر در ايران احمد راسخي لنگرودي - بخش اول   ژان پل سارتر (1905ـ 1980) از مشهورترين و تأثيرگذارترين، و در عين حال محبوب‌ترين متفكران مكتب فلسفي اگزيستانسياليسم در قرن بيستم به شمار مي‌آيد. اين مكتب گرچه به دست فيلسوف دانماركي سورن كي‌يركگور ظهور و بروز يافت، اما نهايتا با نام سارتر همراه شد و ايضا با نام او در سراسر جهان آوازه پيدا كرد. شهرت اين نحله در آن عصر و تا به امروز، بيشتر مرهون سارتر و آثار اوست. اين شخصيت پرآوازه كه فيلسوفي دانشگاهي هم نبود، با آثار متنوعش اعم از داستان و رمان و نمايشنامه و فيلمنامه و مقاله، و داشتن رويكردي تازه و انقلابي به ر راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : سارتر,ايران,بخش,اول, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 160 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31

دوشنبه بیست و هشتم فروردین ۱۳۹۶ سارتر در ايران احمد راسخي لنگرودي - بخش دوم   سارتر و روشنفكران ايرانيسارتر با اين رويكرد الگوي روشني را فرا روي حوزه روشنفكري و روشنفكران جوامع مختلف جهان قرار داد. مي‌توان گفت وجه غالب روشنفكري سده بيستم در بسياري از كشورهاي جهان به ويژه در جهان سوم متأثر از ديدگاه‌هاي سياسي، اجتماعي و مواضع بيدارگرانه اوست. ايران نيز از اين كشورها مستثني نيست. شماري از روشنفكران و نويسندگان مطرح ايران در دهه‌هاي چهل و پنجاه كه مشخصا به انقلابي و ايدئولوژيك شهرت يافته‌اند، تحت تأثير مواضع او در آزادي و عدالت و كرامت انسان‌اند و حول چنين محورهايي است كه به طرح و نشر ديد راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : سارتر,ايران,يخش,دوم, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 146 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31

دوشنبه بیست و هشتم فروردین ۱۳۹۶ سارتر در ايران احمد راسخي لنگرودي - بخش سوم     شريعتي نيز از جمله روشنفكران مؤثري است كه در پاره‌اي از انديشه‌هاي خود، مستقيما تحت تأثير و جاذبه اگزيستانسياليسم سارتر قرار دارد؛ چه در تلقي وي از انسان و چه در مشارکت در مبارزه با استبداد و استعمار و استحمار، رد پايي از نظرات و آراي سارتر را در مجموعه آثار وي مي‌توان ديد. البته آشكارا پيداست سارتر مورد نظر شريعتي، بيشتر سارتر سياسي و در نقش يك روشنفكر و مصلح اجتماعي است، و الا سارتر اگزيستانسياليست كه فلسفي و بن‌مايه مادي‌انگارانه دارد، كمتر مورد نظر شريعتي مي‌باشد. اينكه شريعتي در مقام يك پژوهشگر و محقق راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : سارتر,ايران,يخش,سوم, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 162 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31

سارتر در ايران احمد راسخي لنگرودي - بخش چهارم و پاياني سايه سارتر بر ادبيات داستاني ايرانعلاوه بر روشنفكران، بودند داستان‌نويساني كه ملهم از افكار و آثار سارتر دست به نوشتار بردند و چهره‌اي ماندگار از خود بروز دادند؛ اين دسته از داستان‌نويسان اصطلاحا «مكتب تهران و اصفهان» نام مي‌گيرند كه سرسلسلة آن صادق هدايت است. مشخصة اين نوع داستان‌نويسي، استفاده از مفاهيم اگزيستانسيالستي، خاصه ادبيات داستاني سارتر است. مشهورترين شخصيت‌هاي اين سبك را مي‌توان صادق هدايت، بهرام صادقي و هوشنگ گلشيري نام برد. ورود سارتر در ايران در قالب ادبيات داستاني، كمابيش مرهون صادق هدايت است. نخستين بار او بود كه سارتر راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : سارتر,ايران,بخش,چهارم,پاياني, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 161 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31

شریعتی در زمانه ما احمد راسخی لنگرودی سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ صاحبان آثار و اندیشمندان بزرگ وقتی می‌میرند تازه آثارشان احیاء و کانون توجه پژوهشگران می‌شود. فکر و آرائشان در قالب بزرگداشت و نکوداشت مورد بازخوانی و تفسیر و تاویل قرار می‌گیرد. مدافعان با آن می‌زییند و مخالفان با آن می‌ستیزند. زمان که می‌گذرد و اوضاع زمانه رنگ دگرگونی به خود می‌گیرد، با ظهور موضوعات و مسائل جدید، این پرسش مجال طرح می‌یابد که اگر آن اندیشمند در قید حیات بود چگونه پیرامون موضوعات جدید می‌اندیشید؟ چه سخن تازه می‌گفت؟ چگونه مسائل روز را تجزیه و تحلیل می‌کرد؟ و چگونه با موضوعات پیرامونی نسبت و رابطه برقرار می‌ راسخي لنگرودي...
ما را در سایت راسخي لنگرودي دنبال می کنید

برچسب : شريعتي,زمانه, نویسنده : rasekhi1337o بازدید : 189 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:31